سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همیاران صلح در مدارس استان گلستان

ارسال  شده توسط  علی قاسم پوری در 89/3/26 5:28 عصر

همیاران صلح" در مدارس گلستان فراگیر می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف از اجرای طرح "همیاران صلح" در مدارس سراسر استان خبر داد.

احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان، با بیان اینکه این طرح سال گذشته با موفقیت به صورت پایلوت در شهرستان کلاله اجرا شده است، گفت: در جلساتی که با مسئولان آموزش و پرورش استان برگزار شد، بزودی این طرح در همه  شهرهای استان برگزار می شود.

وی افزود: همیاران صلح از بین دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان انتخاب و پس از گذراندن دوره های آموزشی، به آنان کارت همیار صلح داده می شود تا  اعضای خانواده و دوستان خود را با مفاهیم و  اصطلاحات حقوقی آشنا کنند.

وی تصریح کرد: همچنین این همیاران که مهارتهای رفتاری برخورد با دیگران را آموخته اند، خانواده و اطرافیان خود را به سازش در دعاوی ترغیب می کنند و  از آنان می خواهند با گذشت در برخی مسائل تا حد ممکن از تشکیل پرونده در محاکم قضایی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نوجوانانی که در زندان ها به سر می برند از عواقب حقوقی و کیفری اقداماتی که انجام داده اند آگاه نبودند ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح از تعداد زندانیان و حجم پرونده های ورودی به شعب کاسته شود.

به گفته جعفری در رایزنی با آموزش و پرورش قرار شد این طرح از مهر سال جاری در استان اجرا شود.

گلستان بیش 300 شعبه حل اختلاف و دو هزار و 850 مدرسه دارد.


اجرای طرح اوقات فراغت در 50 امامزاده استان تهران

ارسال  شده توسط  علی قاسم پوری در 89/3/26 5:28 عصر

اجرای طرح اوقات فراغت در 50 امامزاده استان تهران
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران از آغاز و اجرای برنامه های فرهنگی و تابستانی در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: برای تسهیل در زیارت، کودکان و خردسالان زائران در اتاقهای ویژه کودکان زیر نظر مربیان مهد و قرآن نگهداری می شوند.

غلامرضا عادل در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برنامه های تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه و قطب فرهنگی در استان تهران نهایی شده گفت: هم اکنون طرح مرمت و ایجاد کتابخانه، تامین کتاب از از نهاد ملی کتابخانه ها، ایجاد کلاسهای آموزشی ویژه بانوان، اجرای مراسمهای ویژه مناسبتهای مذهبی به صورت یکپارچه و سراسری در بقاع متبرکه استان تهران در حال اجرا است.

وی ایجاد اتاق ویژه کودکان و خردسالان در امامزادگان را از طرحهای فرهنگی سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: زائران امامزادگان هنگام اذان ظهر، عصر و مغرب و عشاء برای ادای نماز و زیارت نیاز به آرامش روحی دارند که با ایجاد اتاقهای ویژه کودکان می توانند فرزندان خود را زیر نظر مربیان مهد به اتاقهای کودک تحویل دهند.

عادل افزود: این اتاقها در محدوده بقعه امامزادگان همراه با وسایل کمک آموزشی و اسباب بازی ایجاد شده و مربیان مجرب در مدت دو ساعت ضمن نگهداری از کودکان آنها را با آموزه های قرآنی آشنا می کنند.

معاون فرهنگی اوقاف استان تهران در مورد اقدامات سازمان اوقاف در مراسم اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف شرعا باید در مساجد بزرگ شهر (مسجد جامع) برگزار شود و سازمان اوقاف وظیفه محسوسی در مراسم اعتکاف ندارد ولی این سازمان امامزادگانی را که دارای مسجد هستند برای مراسم اعتکاف آماده می کند.

عادل در مورد برنامه های سازمان اوقاف در بقاع متبرکه برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: طرح نشاط معنوی با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های آموزشی اعم از آموزش اخلاق، احکام، رایانه، خطاطی و... همراه با اردوهای تفریحی در 50 امامزاده استان تهران برگزار می شود.


درصد دانش آموزان کشور در مقطع متوسطه تحصیل می کنند

ارسال  شده توسط  علی قاسم پوری در 89/3/26 5:28 عصر

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درحال حاضر بالغ بر 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور تحصیل می کنند، گفت:

 60 درصد این دانش آموزان در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، ابراهیم سحرخیز ظهر سه شنبه در همایش معاونین آموزش و پرورش متوسطه سراسر کشور در مشهد افزود: از 13 میلیون دانش آموز کشور یک میلیون و 118 هزار دانش آموز در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس استنادات بین المللی تولید علم و دانش در کشورها روبه افزایش است که ما هم به جهت دست یافتن به علم در قالب یک اسناد تحول یافته در آموزش و پرورش به این سمت حرکت می کنیم.

سحرخیز با اشاره به اینکه تولید علم در کشورمان 11 برابر متوسط جهانی است، تصریح کرد: بعضی از افراد نسبت به تولید علم در کشور احساس تاسف می کنند اما این موضوع درحالیست که تولید علم در کشور ترکیه 4 برابر متوسط جهانی است و ایران اسلامی در این زمینه گامهای موثری را برداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مباحثی همچون فرار مغزها که باید اسم آن را چرخش نخبگان از کشور به میان آمده است، عنوان کرد: باید گفت جوانان ایرانی دلشان برای اسلام و ایران می تپد به گونه ای که خدمت به میهن اسلامی را در دستور فعالیت های خود قرار داده اند.

سحرخیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 250 هزار نفر نیروی متخصص در جهان فعالیت می کنند که 100 هزار نفر از متخصصان پزشکی و غیرپزشکی در سایر کشورهای اروپایی فعالیت دارند.

سحرخیز افزود: سرمایه های انسانی آنقدر ارزشمند هستند که بایستی شرایط اجتماعی را به گونه ای فراهم کرد تا نیروهای انسانی مثمرثمر واقع شوند تا سرمایه اجتماعی روبه رشد کشور دچار تحول جدی شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در این سالها ایران اسلامی گامهای بلندی درعرصه تکنولوژی و تولید نیروی انسانی بیش از پیش افزایش یابد.


سامرا در جذر و مد حادثه ای تلخ، ناآرام است

ارسال  شده توسط  علی قاسم پوری در 89/3/26 5:28 عصر

سامرا در جذر و مد حادثه ای تلخ، ناآرام است
تهران - صدای شیون، دریای ملاطم سامرا را می شکافت، اندوه همچون خونی در زمان می دوید تا زهر را به شریان های امام هادی(ع) برد و خورشید روشنی بخش این دیار را در چهل و دومین طلوعش، خاموش کند.
قلب تاریخ، ملتهب و پریشان می تپید، سامرا ناآرام بر سر می کوبید، زهر؛ در رگ ها می دوید و خورشید، رفته رفته به خاموشی می گرائید و غروب غم انگیز، حزنی جانکاه را مرور می کرد.
این واپسین دقایق تنفس سامراست در هوای ملکوتی حضور حضرتش. ولی ای نور خدا در زمین، هرگز مباد خاموشی ات که بی حجت ملکوتی چشمانت، دنیا در تاریکی جهالت خویش غوطه ور خواهد شد.
چه از دست ما برمی آید که او ایستاده و منتظر است تا با طنین بال ملائک، سفر خویش را به ملکوت، آغاز کند و به روی شهادت، آغوش بگشاید.
با رفتنت، زمین و زمان ضجه زدند، دنیا زانوی غم در بغل گرفت و آفتاب سامرا حجله نشین غروبی تلخ شد.
ای امام عزیز، مصیبت جانکاهت را به جان های سوخته «تشیع» بخشیدی. سخاوت دستانت را به تمام دشت ها. زلالی نگاهت را به آبشارها و غریبانه لحظه هایت را به محزونی آواز قناری های در قفس، وسعت اندیشه ات را به کهکشان ها و تمام مهربانی ات را به فرزندت «حسن» سپردی تا چاره ای برای دلتنگی شیعه باشد.
هنوز سخن کوبنده گفتارت، لرزه می افکند به کنگره های قصر «متوکل ها».... و نظم می بخشد به بند بند شعرهایی که از دهان حقیقت سروده می شود.
امروز سوم رجب سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (ع) است، امام بزرگواری که علیرغم فشارهای بسیار و محدودیتهایی که داشت برای نشر احکام اسلام و تربیت شاگردان و اصحاب شایسته اقدامات ارزشمندی انجام داد.
پدر آن حضرت، امام محمد تقی جواد الائمه (ع) و مادرش سمانه از زنان پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مامور کرد و چه نیکو، وظیفه مادری را به انجام رساند.
نام آن حضرت "علی" کنیه آن امام همام "ابوالحسن" و لقبهای مشهور آن حضرت "هادی" و "نقی" است. امام هادی (ع) پس از پدر بزرگوارش به مقام امامت رسید و دوران امامت وی 33 سال بود.
جاذبه امامت و علم و فضیلتش مردم را از نقاط مختلف به مدینه می کشاند و طی سالها، با وجود تمام مشکلات، دوستداران این مکتب، به هر طریق ممکن، برای رفع اشکالات و حل مسائل دینی خود و دریافت دستورات دینی به حضور امام می رسیدند و از سرچشمه دانش و بینش آنها، بهره مند می شدند.
شبها اوقات امام (ع) پیوسته به نماز و طاعت و تلاوت قرآن و راز و نیاز با معبود می گذشت.
دستگاه حاکم که از امام پیوسته هراس داشتند. کم کم متوجه شده بود که حرمین (مکه و مدینه) ممکن است به فرمانبری از امام (ع) درآیند و سر از اطاعت خلیفه وقت درآورند بنابراین متوکل عباسی دستور داد امام هادی (ع) را از مدینه به سامرا که مرکز حکومت وقت بود انتقال دهند. سپس آن حضرت را در محله عسکر زندگی کنند تا همواره تحت نظر دستگاه خلافت باشد.
متوکل همواره مراقب رفتار و رفت و آمدهای امام هادی (ع) بود و این مراقبتها پیوسته در مدت 20 سال که حضرت هادی (ع) در سامرا بود، وجود داشت.
تا اینکه معتمد عباسی، امام دهم را در سال 254 هجری به وسیله زهر مسموم کرد و امام در همان خانه ای که در آن، 20 سال زندانی و تحت نظر بود، به خاک سپرده شد.
سپس، امام حسن عسکری پیشوای حق شد و بار تعهد امامت را بر دوش گرفت.

صدور مجوز نصب دوربین مدار بسته در مدارس

ارسال  شده توسط  علی قاسم پوری در 89/3/26 5:28 عصر

صدور مجوز نصب دوربین مدار بسته در مدارس
 نصب دوربینهای مداربسته از سال گذشته در حالی در برخی از مدارس تهران به دلیل کمبود معاونت انضباطی برای کنترل دانش آموزان آغاز شد که هیچ قانون و مقرراتی در آموزش و پرورش در این باره وجود نداشت.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از صدور مجوز نصب دوربین مداربسته در مدارس و قانونی شدن آن خبر داد و گفت: طبق این بخشنامه مدیران مدارس می توانند دوربینهای مداربسته را تنها از منظر حفاظت از اموال و مکانهای حساس و خطرناک مدارس نصب کنند.

مهدی نوید ادهم در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: طبق هماهنگیهایی که با مسئولان وزارت آموزش و پرورش داشته ایم امکان نصب دوربینهای مداربسته به شکل قانونی در مدارس فراهم شد.

نصب دوربینهای مداربسته از سال گذشته در حالی در برخی از مدارس تهران به دلیل کمبود معاونت انضباطی برای کنترل دانش آموزان آغاز شد که هیچ قانون و مقرراتی در آموزش و پرورش در این باره وجود نداشت.

دبیرشورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: طبق بخشنامه صادر شده مدیران مدارس می توانند دوربینهای مداربسته را تنها از منظر حفاظت از اموال و مکانهای حساس  و خطرناک مدارس نصب کنند و به هیچ وجه اجازه نصب آن را در کلاس درس ندارند.

در پی نصب دوربین مدار بسته در مدارس، مسئولان وزارت آموزش و پرورش نسبت به این موضوع واکنشهای متفاوتی را داشتند. اغلب آنها معتقدند که نصب دوربینهای مداربسته تبعات منفی تربیتی در دانش آموزان همچون پنهان کردن شخصیت واقعی دانش آموز و دوگانگی شخصیتی آنها را به دنبال دارد.

نصب دوربین فقط در راهروها و مکانهای آسیب خیز

نوید ادهم در پاسخ به این سئوال که " آیا مدیران مدارس اجازه نصب دوربین در راهروهای مدارس را دارند؟" نیز گفت: در راهروهایی که امکان لغزش و آسیب رسانی فیزیکی به دانش آموزان است امکان نصب دوربین وجود دارد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نصب دوربینهای مداربسته به هیچ وجه جنبه انضباطی و کنترلی دانش آموزان را ندارد، تصریح کرد: مخالفتهایی که از قبل نیز بر روی این موضوع وجود داشت به قوت خود باقی است و نصب دوربین در کلاسهای درس برای ملاحظات تربیتی به هیچ وجه مورد تایید نیست.

نوید ادهم درباره اینکه " در این بخشنامه برای برخورد با مدیران متخلف که استفاده های انضباطی از دوربین می کنند در نظر گرفته شده است؟" نیز گفت: آیین نامه انضباطی نیز در این باره تهیه شده و تمام جوانب را در نظر گرفتیم و از این لحاظ خلا قانونی وجود ندارد.

نصب دوربین با هماهنگی حراست منطقه و سازمان

همچنین  "جواد مرتضی زاده" مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نصب دوربینهای مداربسته در مدارس با هماهنگی حراست منطقه و سازمان آموزش و پرورش انجام می شود.
 منبع: تابناک