در گفتگو با مهر عنوان شد:
مشکل تراکم دانش آموزان در کلاسهای درسی از سال تحصیلی آینده رفع می شود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان تراکم کلاسهای درسی را هنور مشخص نکرده ایم، گفت: مشکل افزایش تراکم تعداد دانش آموزان تا سقف 40 نفر در سال تحصیلی آینده حل می شود.

فاطمه قربان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تراکم کلاسهای درسی بر اساس شرایط، امکانات و فضای آموزشی مدارس تعیین می شود.

یکی از مشکلاتی که طی دو سال اخیر برخی از مدارس به آن دچار شده اند افزایش تراکم تعداد دانش آموزان تا سقف 40 نفر در کلاسهای درس است که طبق وعده مسئولان آموزش و پرورش قرار شد در سال تحصیلی آینده این مشکل مرتفع شود. 

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این سئوال که " با توجه به آغاز ثبت نام مدارس از اول تیرماه آیا مشخص نبودن میزان تراکم کلاسها در سال آینده موجب آشفتگی در ثبت نامها، افزایش تراکم کلاسها و در نتیجه پایین آمدن کیفیت آموزشی مدارس نمی شود؟" گفت: سعی ما براین است که بخشنامه ای را در این زمینه تا اول تیرماه برای سایر استانها ارسال کنیم.

قربان درباره کاهش ساعت کار معلمان دوره ابتدایی نیز گفت: ساعت کار معلمان دوره ابتدایی از 28 ساعت در هفته به 24 ساعت کاهش یافته است، البته پیش از این نیز معلمان این دوره 24 ساعت تدریس داشتند اما در بخشنامه ها قید 28 ساعت آمده بود که در بخشنامه جدید تعدیل شد و این کاهش ساعتها تاثیری در حقوق و مزایای معلمان ندارد.