اجرای طرح اوقات فراغت در 50 امامزاده استان تهران
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران از آغاز و اجرای برنامه های فرهنگی و تابستانی در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: برای تسهیل در زیارت، کودکان و خردسالان زائران در اتاقهای ویژه کودکان زیر نظر مربیان مهد و قرآن نگهداری می شوند.

غلامرضا عادل در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برنامه های تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه و قطب فرهنگی در استان تهران نهایی شده گفت: هم اکنون طرح مرمت و ایجاد کتابخانه، تامین کتاب از از نهاد ملی کتابخانه ها، ایجاد کلاسهای آموزشی ویژه بانوان، اجرای مراسمهای ویژه مناسبتهای مذهبی به صورت یکپارچه و سراسری در بقاع متبرکه استان تهران در حال اجرا است.

وی ایجاد اتاق ویژه کودکان و خردسالان در امامزادگان را از طرحهای فرهنگی سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: زائران امامزادگان هنگام اذان ظهر، عصر و مغرب و عشاء برای ادای نماز و زیارت نیاز به آرامش روحی دارند که با ایجاد اتاقهای ویژه کودکان می توانند فرزندان خود را زیر نظر مربیان مهد به اتاقهای کودک تحویل دهند.

عادل افزود: این اتاقها در محدوده بقعه امامزادگان همراه با وسایل کمک آموزشی و اسباب بازی ایجاد شده و مربیان مجرب در مدت دو ساعت ضمن نگهداری از کودکان آنها را با آموزه های قرآنی آشنا می کنند.

معاون فرهنگی اوقاف استان تهران در مورد اقدامات سازمان اوقاف در مراسم اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف شرعا باید در مساجد بزرگ شهر (مسجد جامع) برگزار شود و سازمان اوقاف وظیفه محسوسی در مراسم اعتکاف ندارد ولی این سازمان امامزادگانی را که دارای مسجد هستند برای مراسم اعتکاف آماده می کند.

عادل در مورد برنامه های سازمان اوقاف در بقاع متبرکه برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: طرح نشاط معنوی با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های آموزشی اعم از آموزش اخلاق، احکام، رایانه، خطاطی و... همراه با اردوهای تفریحی در 50 امامزاده استان تهران برگزار می شود.